[INFO] Beszámoló a 2023/24-es tanévről
Mielőtt minden családnak jó pihenést kívánnék, engedjék meg, hogy megosszam Önökkel a 2023/24-es tanév legfontosabb eseményeit és az elért eredmények tükrében röviden értékeljem az elmúlt tanévet.
Minden évet úgy kezdünk, hogy a kollégákkal meghatározzuk a legfontosabb célkitűzéseinket, melyeket el kívánunk érni a tanév végére.
Miről szól ez a tájékoztató?
- Európa 2000 Gimnázium 2023/2024 tanév eredmények
- Iskolánk pályázatairól tájékoztató
- 2024/2025 tanév kezdéshez kapcsolódó fontos információk
- Személyi változások
FONTOS: július 8 – 19. között a Titkárság zárva van. (nincs ügyelet sem)
Európa 2000 Gimnázium 2023/2024 tanév eredményei
A 7-8 évfolyamokon pontosan az előző tanév eredményét érték el diákjaink, ami 4,42.
A 9-12.évfolyamon sikerült javítanunk 4,09-re. Iskolánk átlageredménye 4,26. Úgy gondolom, ezek az eredmények büszkeségre adnak okot.
Kitűnő tanulók száma: 35 fő. 149 tanuló kapott 375 dicsértet valamilyen tantárgyból.
Sajnos minden évben vannak olyan tanulók, akik év közben nem tesznek kellő erőfeszítéseket egyes tantárgyakból, vagy az évvégi vizsgán nem teljesítik a követelményeket. Emiatt 32 tanulónak összesen 48 tantárgyból kell újra számot adnia tudásáról augusztusban.
A diákok alapos felkészítése a közép- és emelt szintű érettségire alapvető célunk minden tanévben. Ebben az évben is szép eredmények születtek és két érettségi elnök is megfogalmazta, hogy mennyire reálisan értékelnek a szaktanárok, mennyire jogszabályoknak megfelelően zajlanak az írásbeli és szóbeli vizsgák. Az eredmények tükrözik a diákok motiváltságát, teljesítmény iránti vágyát. A következetes pedagógiai munka, a gyakorló év végi vizsgák meghozták a várt eredményeket.
Érettségi eredmények
Érettségi fajtája | Létszám | Átlag |
Középszintű érettségi (12. évfolyam) | 65 | 4,12 |
Emelt szintű érettség (12. évfolyam) | 53 | 4,40 |
Előrehozott középszintű érettségi (11. évfolyam) | 34 | 4,22 |
Előrehozott emelt szintű érettségi (11. évfolyam) | 24 | 5,00 |
Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az EMELT szintű előrehozott érettségin mind a 24 diákunk 5,00 eredményt ért el.
Szeretnénk hangsúlyozni, hogy bár az év végi vizsgák nehézsége és a velük járó stressz kihívást jelenthet, ezek a megmérettetések elengedhetetlenek a diákok sikeres érettségi vizsgájához. Az iskolai eredmények közül a legfontosabb az érettségi vizsga, amely meghatározó lépés diákjaink jövője szempontjából. Az alapos felkészülés és a vizsgákon való részvétel nemcsak tudásukat mélyíti el, hanem hozzájárul ahhoz is, hogy magabiztosan nézzenek szembe a jövőbeli kihívásokkal. Köszönjük a szülők támogatását és együttműködését ebben a fontos folyamatban.
Pár érdekes szám:
- 146 bemutatóórát tartottunk, 2.409 iskolánk iránt érdeklődő szülőnek, szakembereknek, külföldi partnereknek
- A tanév során 80.096 jegyet adtak kollégáink. A jegyek átlaga 4,26
- Írásbeli röpdolgozatok száma: 16.000 db
- Gyakorlati feladatok 15.000 db
- Órai munka: 10.000 db
- Témazáró dolgozat 9.000 db
- Szóbeli feleletek száma 8.299 db
Szóbeli feleletek számának növelése
A korábbi évek digitális oktatása és a covid időszak online időszakának hatása erősen érezhető volt a megelőző években az szóbeli vizsgák alkalmával. Kiemelt célunk volt, hogy az érettségi és az év végi szóbeli vizsgákra hatékonyabban felkészítsük a diákjainkat, ezért egész tanév során törekedtünk arra, hogy a diákoknak szinte minden tantárgyból legyen lehetősége szóbeli felelet keretében gyakorolni és átélni a vizsgakörülményeket.
A2022/23-as tanév során 4.927 szóbeli felelet volt iskolánkban. Ehhez képest a 8.299 szóbeli felelet, beszámoló, prezentáció – ami krétába is bekerült – kimagasló fejlődésként értelmezhető.
Kompetenciamérés
Kiemelt célként kezeltük a kompetencia felmérés során az országos átlag feletti eredmények elérését. Ennek érdekében szövegértési és matematikai kompetenciafejlesztő órákat tartottunk.
Csoportbontással, valamint matematika- és szövegkompetencia tárgyakkal kívánjuk megtámogatni a diákok eredményeinek javulását. Ebben a tanévben jelentek meg először röviddel a felmérések után az eredmények. Az iskolai adatelemzés segítségével végre azonnal látjuk a diákok teljesítményét osztályra, diákra lebontva.
Az eredmények tükrében úgy döntöttünk, hogy a kompetenciamérésen sokat rontó diákok érdekében kötelező korrepetálást írunk elő.
Célunk, hogy minden diákunk a lehető legjobb eredményt érje el, és megfelelő támogatást kapjon a fejlődéséhez. Kérjük a szülők megértését és együttműködését ebben a folyamatban, hiszen közös erőfeszítéseinkkel biztosíthatjuk gyermekeik sikeres előrehaladását.
Reading Progress
A szövegértés kompetenciafejlesztő program és a Reading Progress*-ek együttesen kiemelt javulást értek el a diákok szövegértési kompetenciájának fejlesztésében.
A matematika terén az előző évekhez hasonló, de lassan javuló tendenciát látunk.
A Reading Progress, olvasásfejlesztő applikációjának rendszeres alkalmazását tűztük ki célul, mely minden tantárgyat érintett. Az első félévben 1100 db Reading Progresst adtak ki a kollégák, ám ez a szám a második félévre 1700 lett, összesen 2800 Reading Progresst végeztek el a diákok a tanévben. Ez jelentős előrelépés a tavalyi évhez képest.
* A MS Reading Progress (Microsoft Reading Progress) egy oktatási eszköz, amely segít a diákok olvasási készségeinek fejlesztésében és nyomon követésében. A tanárok ezzel az eszközzel feladatokat adhatnak a diákoknak, amelyek során a gyerekek felolvasnak egy szöveget, miközben az alkalmazás rögzíti a teljesítményüket.
Szülők számára az MS Reading Progress jelentősége:
- Lehetővé teszi a gyerekek számára, hogy rendszeresen gyakorolják az olvasást.
- A szülők és tanárok könnyen követhetik a gyerekek fejlődését és azonosíthatják a nehézségeket.
- A rendszer automatikusan visszajelzést ad az olvasás pontosságáról, sebességéről és folyékonyságáról, ami segíthet a szülőknek megérteni, hol van szükség további támogatásra.
A korábbi években folyamatosan zajló digitális transzformáció ebben az évben is tovább folytatódott. Microsoft Showcase School 4. cím megtartása érdekében ebben az évben is sikerült teljesíteni a feltételeket, így várjuk a cím megerősítését. Sikerült a MIEE nevezést is teljesíteni, valamint elkészül az iskola bemutató filmje is.
A 7 szokás életvezetési programhoz tartozó iskolaLÉC-et jócskán túlteljesítettük:
Nyelvvizsgák száma | 42 db |
Reading Progress | 3.500 db |
Tanulmányi versenyek száma | 101 diák/51 verseny |
Szóbeli feleletek száma | 8.299 db |
Tanulmányi pont | 4.038 pont |
Versenyeredményeink
Diákjaink számos tanulmányi versenyen vettek részt a tanév során, mint például az Adatelemző fizikaverseny, Arany János Irodalmi Verseny, Árokszállásy verseny, Bolyai termésezttudományi Csapatverseny, Diákolimpia, Határtalanul verseny, Hebe – levelező történelem verseny, HEBE: Hallo, Berlin! Projektverseny, Herman Ottó verseny, IBS nyelvi verseny, Időutazó történelmi verseny, Közös jövőnk, természettudományi verseny, Zrinyi Ilona matekverseny, Mozaik, Fővárosi versillusztrációs pályázat, OKTV (angol, spanyol, matematika, mozgókép- és médiaismeret), Vándorkupa.
Országos első 10 hely egyikét szereztük meg a Adatelemző fizikaverseny, Árokszállásy verseny, Diákolimpia, Vándorkupa, Közös jövőnk, természettudományos versenyeken.
Az Európa 2000 Gimnázium célja, hogy nemzetközi hírű iskolává váljon.
Jelenleg Microsoft Showcase iskola vagyunk, és számos nemzetközi kapcsolatunk van, többek között török, görög és angol partnerekkel.
Pályázatok
Ebben a tanévben is számos pályázaton vettünk részt sikeresen.
- NTP pályázat a nemzetközi szónoki verseny részvételének támogatására: diákjaink 13 ország közül Hollandiában megnyerték a FAMUN szónoki versenyt.
- Határtalanul pályázat 7. osztályosoknak.
- Török vendégek látogatása a tanév során folytatódott. Egy mersini iskolával testvériskolai szerződést írtunk alá, a következő tanévben diákcsere program is megvalósul közöttünk.
- Befejeződött két Erasmus+ pályázatunk: SafeEDU és LEVIMORE pályázatunk.
- Készülő cserediák program Görögországgal
- Erasmus+: máltai képzés során tanáraink 30%-a vett és vesz részt nyelvi, szakmai képzésben
- Európai Tehetséggondozó Társaság konferenciája: 8 külföldi vendéget fogadtunk.
- Kapcsolat a Queen’s Ann iskolával (Anglia): a BettShow és a Microsoft Showcase School programon keresztül épült ki
- Az Erasmus+ tanúsítványt nyertünk 2 évre, melynek eredményeképpen a következő tanévben 112 mobilitást, köztük 30-40 diákmobilitást valósítunk meg.
- 2023/24-ben áprilisban egy nagy sikerű nemzetközi projekthetet valósítottunk meg. Török, görög, portugál, spanyol, olasz, cseh és magyar diákok, tanárok vettek részt a Blended Learning és a Levimore programok bemutatásán
- Két Erasmus+ pályázatunk még a következő tanévre is áthúzóik: Blended Learning for All, Isztambulban egy étkezéstörténeti, kultúrtörténeti pályázatot valósítunk majd meg a jövő tanévben.
- Jövőre tovább tervezzük a programok és kapcsolatok bővítését.
Törekvéseink között szerepel, hogy a nemzetközi elismerésen kívül hazánkban is minél nagyobb ismertséget, elismerést szerezzünk iskolánknak.
Ebben a tanévben határozottan nőtt az érdeklődés iskolánk iránt. A szóbeli felvételi alkalmával megtapasztalhattuk, hogy egyre több kiemelkedő tanulmányi eredménnyel rendelkező és jó képességű diák jelentkezett iskolánkba.
- 8 nyílt napot szerveztünk.
- Anyagi lehetőségeinkhez képest a médiában hirdettünk: FB és Instagram.
- A közösségi oldalakon minden iskolai programot megosztottunk iskolánk népszerűsítése érdekében.
- Konferenciákon jelenünk meg:
- Országos Közoktatási Konferencia plenáris előadása és szekcióvezetése.
- Országos Tehetséggondozó Konferencia általános előadás.
- Saját, immár 5. Hogyan tovább? Konferencia iránti érdeklődés kiemelt jelentőségűvé vált: 100 feletti résztvevő igazgató, tankerületi, minisztériumi képviselő vett részt.
- Magyarországi iskolákból és a Vajdasági tankerülettől is hívtak bennünket előadásra.
- A Kornis Gyula Pedagógus-továbbképző Központtal való együttműködés keretében akkreditált pedagógus képzést valósítunk meg a digitális oktatás területén.
Tanórán kívüli iskolai és iskolán kívüli programok szervezése
Rengeteg, nagyon jól sikerült programot bonyolítottunk le. Ezek között voltak a hagyományainknak megfelelő programok, mint:
Gólyatábor, Gólyanap, Gólyabál, CSE-Ho Nap, Hálaadás nap, Adventi készülődés, Mikulás, Szalagavató, Karácsonyi ünnepség, Színházlátogatások, Valentin nap, Ballagás, Sportnap, Állatszépségverseny, Osztálykirándulások, Természettudományi vetélkedő, Műveltségi vetélkedő, Nyelvi kvízverseny, Boomer Börze, október 23 -a és március 15-i megemlékezés, iskolai koncertek neves előadókkal.
Emellett 94 külsős programot szerveztünk 1776 diák részvételével. (pl. Nemzeti Múzeum, Terror Háza, Gokart, Lézerharc, Kapa kiállítás, Holokauszt Emlékközpont, Természettudományi Múzeum, Radnóti Színház, Örkény Színház stb…)
A tanévi fő feladatok mellett úgy gondolom, elismerésre méltó a kollégák ezirányú kiemelkedő tevékenysége is.
Külföldi utazások, melyeken tanulóink részt vehettek: Anglia, Erdély, London, Görögország, Spanyolország, Olaszország, Franciaország, Portugália, Törökország.
Segítő TEAM, 7 szokás program és tanulóink szociális érzékenységének fejlesztése
Iskolánk egyik fontos célja, hogy a szolidaritást, mint követendő értéket mintaként adjuk diákjaink számára. Éppen ezért kiemelten kezeljük azokat az eseményeket és programokat, melyek alkalmával lehetőségünk van együtt lenni és segíteni esetleges rászorulókon.
- szeptember 2-án velencei együttlét a prügyi diákokkkal
- decemberben prügyi adománygyűjtés és látogatás
- gyűjtés és adományozás a törökországi földrengés áldozatai számára
- Csodalámpa alapítvánnyal együttműködés (sütisütés, rendezvényen együttműködés)
- Budapest Bike Maffia szendvics akció
Komplex gyermekvédelmi program segítségével a fegyelmi fokozatok és fegyelmi eljárások csökkentése fontos célunk volt, melyet az előző évekhez mérten nagymértékben sikerült csökkenteni.
A segítő TEAM munkája számokban:
Pszichológusi megsegítés:
diákok | 44 fő |
szülői konzultáció | 50 alkalom |
óralátogatás | 21 alkalom |
csoportos foglalkozás | 8 alkalom |
resztoratív konfliktuskezelés | 6 alkalom |
Fejlesztőpedagógusi megsegítésben részesült: 80 tanuló, ebből 26 sajátos nevelési igényű, 54 beilleszkedési, tanulási, magatartási nehézséggel elő.
Iskolánk komplex gyermekvédelmi programja, mely magában hordozza a “Nemecsek program” gyermekvédelmi irányelveit is, alkalmazott egy fegyelmi ponttáblázatot, melyet a segítő Team és a tantestület a korábbi tanévben kidolgozott. Ez az első verziója egy teljes paradigmaváltást jelentett a korábbi fegyelmi rendszerrel szemben. A fegyelmi pontrendszer során a fegyelmi vétségekhez pontszámokat rendeltünk, így amikor azokat egy tanuló elkövette, a megkapott és rögzített pontról a szülő automatikusan tájékoztatást kapott. A szülői értesítés egyértelműen visszatartó erőként jelent meg a rendszerben. A fegyelmi pontrendszer továbbá kijelölte azokat a stációkat, amikor a gyermekvédelmi felelős bevonása vagy fegyelmi intézkedés megtörténik.
Az év során lényegesen kevesebb fegyelmi intézkedés és eljárás történt, mint korábban.
1 fegyelmi tárgyalás, egy felfüggesztett, és öt alkalommal előzetes egyeztető tárgyalás volt.
Kiemelten fontos feladatunk az igazolatlan hiányzások számának csökkentése.
A korábbi tanévben ez egy igen magas szám volt. Ebben az évben célunk volt ezt jelentősen csökkenteni, amelyet sikeresen teljesítettünk. Az igazolatlan hiányzások száma 7 óra/főről 4 óra/főre csökkent a tanév során. Természetesen ez még mindig magas, és továbbra is célként kezeljük. Ebben kérjük a szülők segítségét is.
Közösségi szolgálat teljesítése
A 12. évfolyamon, minden diák teljesítette az 50 óra közösségi munkát, ami az érettségi megkezdésének feltétele.
A többi évfolyamokon folyamatos a teljesítés. Az iskola védőnője precízen végzi a tájékoztató és adminisztratív munkát e téren.
A Szülői VT-vel és az SZMK-val való együttműködés.
Nagy öröm számunkra, hogy egyre több szülő kapcsolódik be a Szülői VT és az SZMK munkájába. Egyre több programot szerveznek, és egyre több programba kapcsolódnak be:
Szülőszáj magazin, havi hírlevél, Boomer Börze, Nyílt napok, Szóbeli felvételin teázó, tanár-szülő est, 7 szokás előadások, workshopok, tudásmegosztás, 11. évfolyam „Életprogram” 6 előadás. Köszönjük a szülők aktív jelenlétét iskolánk életében!
Fontos események és a 2024/25-ös tanévkezdéssel kapcsolatos információk
Dátum | Esemény | |
Július 8 – 19. | Titkárság zárva van. (nincs ügyelet sem) | |
Július 24. – augusztus 21. | ügyeletet minden szerdán 9-13 óráig | |
augusztus 21-én szerdán 13-15 óra között | javítóvizsga konzultáció | |
augusztus 22., csütörtök | javítóvizsgák időpontja | |
Augusztus 28-30. | gólyatábor Soltvadkerten | |
Szeptember 2. 8:15 | tanévnyitó | találkozás az osztályfőnökökkel, utána a nyelvi és csoportbontásokhoz szükséges szintfelmérők írása |
Szeptember 6. | Velencei-tavi biciklitúra prügyi kisdiákokkal | Kerékpárbérlésre van lehetőség |
A jövő évi ERASMUS+ külföldi utazásokra a jelentkezést már a nyár folyamán megtehetik. A következő napokban a pontos részeletről külön értesítést küldünk.
Tervezett utazások:
Finnország, Hollandia, Törökország
Egyéb utazások: Anglia (tanulmányi kirándulás), Spanyolország (nyelvtanfolyam), Erdély (Határtalanul), Franciaország (sítábor)
Személyi változások
Iskolánkból az alábbi tanárok távoztak a tanév végén: Ujlaki János, Szöllősi Judit, Marcell Miklós.
Helyettük új kollégákkal kezdjük meg a 2024/25-ös tanévet.
Köszönjük, hogy támogatják gyermekeik oktatását és fejlődését! Együttműködésük nélkülözhetetlen a közös céljaink eléréséhez. Bízunk benne, hogy a jövőben is számíthatunk közös erőfeszítéseinkre!
Kérdéseikkel és észrevételeikkel forduljanak továbbra is hozzánk bizalommal.
További kellemes pihenést kívánunk mindenkinek!
Élezzék közösen a fűrészt, gyermekeikkel ☺