Digitális iskola vagyunk

parallax background

Digitális iskola vagyunk

Digitális iskola vagyunk

Szakértők szerint 10-20 éven belül a mai diákok csaknem fele olyan munkakört fog betölteni, ami ma még csak nem is ismert. Az erre és egyáltalán a megváltozott viszonyokra való felkészülés érdekében Nyugat-Európában kidolgozták az Education 2.0 oktatási koncepciót, amely utat nyit a digitális iskola felé, és az elektronikus tanulást is a folyamat részeként értelmezve a közoktatás megújítását célozza.

Büszkék vagyunk, hogy iskolánk Magyarországon elsőként csatlakozott a kezdeményezéshez, célunk az oktatási folyamat gyökeres, a XXI. század kihívásaihoz igazodó átalakítása.

Az általunk követett és a nyugati iránymutatás szerinti koncepció az eddigiekkel szemben jóval nagyobb hangsúlyt helyez a kreativitásra, a kritikus gondolkodásra, a problémamegoldásra, az együttműködésre, a hatékony tárgyalás és a döntéshozatali képességre, az önérvényesítésre, a rugalmasságra, a kommunikációra, a sokféleség elfogadására és tiszteletére, az empátiára valamint a közösség ügyeiben való aktív részvételre.

Mindennek köszönhetően 2020 márciusában 2 nap alatt zökkenőmentesen álltunk át teljes digitális oktatásra, az oktatók és a hallgatóink felkészült, tudatos és alázatos hozzáállásának köszönhetően.

Microsoft Showcase School

Két éves előkészítő munkánknak köszönhetően a Microsoft Showcase School gyakorlóiskolái közé került intézményünk, az Európa 2000 Gimnázium. A hírt magyarázhatnánk roppant szakmai kifejezésekkel is, de úgy hisszük: az, hogy mit jelent valójában a digitális oktatás, a 2019/2020-as tanév második felében pontosan megmutatkozott.

Tartalomhoz a forma

A fentiek jegyében iskolánkban megújult az oktatás formai és tartalmi része. Ez azt jelenti, hogy a digitális iskola platform kiszélesítése és teljes körű alkalmazása mellett a kompetencia-alapú (a diákok sajátosságait, képességeit messzemenőkig figyelembe vevő), csoportos, páros, egyéni és projektmódszerek kerültek előtérbe.

Azt is tudjuk, hogy a digitális oktatás hatékonysága nagy részben azon múlik, hogy a diákok által használt eszközök mennyire alkalmasak az iskolai célokra. Ehhez a színvonalhoz igazodik a felszereltségünk is. Intézményünkben a Dell Magyarország Kft-vel való együttműködés jóvoltából minden diák saját laptopján dolgozhat, 2 Gbites WIFI hálózat biztosítja az internet elérést, az oktatáshoz használt videós anyagok LED TV-ken nézhetők meg, a papír alapúakkal szemben online tankönyvekből tanulhatnak tanulóink, akik a média ismereteket saját médiastúdiónkban sajátíthatják el.

Kreatív osztályterem - több, mint technika

A technikai háttér azonban nem sokat ér, ha nem épül ennek alkalmazására egy egységes oktatási stratégia.

Iskolánkban alapvető módszertani eszköznek tekintjük a kreatív osztályterem koncepcióját.

A fogalom olyan innovatív tanulási környezetet jelent, amelyben az informatikai eszközök adta lehetőségeket maximálisan kihasználják az ismeretek elsajátítása, megismerése során. Bár, diákjaink körében ez igen népszerű, azért a “digitális iskola” mivoltunk ellenére is a modern technika csupán egy eszköz a mai oktatásban. Azaz, itt nem arról van szó, hogy pusztán informatikai megoldásokkal támogatott frontális oktatást folytatnánk, vagy nem egyszerű feladatmegoldást várunk el diákjainktól, hanem e módszerrel lehetőséget adunk tanulóinknak, hogy fejlettebb, az együttműködésen alapuló, a gondolkodásra és a kreativitásra fókuszáló, kooperatív, értelmes tevékenységek révén tanulhassanak. Nekünk erről szól a digitális iskola.

Digitális iskola: okos programok, értelmes diákoknak

A 2019/20-as tanévben a tavalyi kezdetek után a Microsoft Teams, OneNote, Mozaweb digitális felületeinek teljeskörű iskolai bevezetését és ez ezen programokat kiegészítő egyéb oktatási programok (Kahoot, Socrative, Playposit, Quizlet, Mentimeter stb…) alkalmazását, valamint a kompetencia-alapú tanulási módszertan megszilárdítását tűztük ki célul. Sokaknak, különösen a szülőknek ezek a programok még ismeretlenek, de a hozzánk járó diákok készség szinten kezelik valamennyit és élvezik, hogy segítségükkel játszva tanulhatnak.

Ennek is köszönhető hogy iskolánkban a távoktatásra való átállás zökkenőmentes volt.

A megváltozott körülmények ellenére továbbra is órarend szerint folyik az oktatás videó chat formában az említett digitális platformok, appok stb. segítségével.

Digitális iskola vagyunk

Szakértők szerint 10-20 éven belül a mai diákok csaknem fele olyan munkakört fog betölteni, ami ma még csak nem is ismert. Az erre és egyáltalán a megváltozott viszonyokra való felkészülés érdekében Nyugat-Európában kidolgozták az Education 2.0 oktatási koncepciót, amely utat nyit a digitális iskola felé, és az elektronikus tanulást is a folyamat részeként értelmezve a közoktatás megújítását célozza.

Büszkék vagyunk, hogy iskolánk Magyarországon elsőként csatlakozott a kezdeményezéshez, célunk az oktatási folyamat gyökeres, a XXI. század kihívásaihoz igazodó átalakítása.

Az általunk követett és a nyugati iránymutatás szerinti koncepció az eddigiekkel szemben jóval nagyobb hangsúlyt helyez a kreativitásra, a kritikus gondolkodásra, a problémamegoldásra, az együttműködésre, a hatékony tárgyalás és a döntéshozatali képességre, az önérvényesítésre, a rugalmasságra, a kommunikációra, a sokféleség elfogadására és tiszteletére, az empátiára valamint a közösség ügyeiben való aktív részvételre.

Mindennek köszönhetően 2020 márciusában 2 nap alatt zökkenőmentesen álltunk át teljes digitális oktatásra, az oktatók és a hallgatóink felkészült, tudatos és alázatos hozzáállásának köszönhetően.

Microsoft Showcase School

Két éves előkészítő munkánknak köszönhetően a Microsoft Showcase School gyakorlóiskolái közé került intézményünk, az Európa 2000 Gimnázium. A hírt magyarázhatnánk roppant szakmai kifejezésekkel is, de úgy hisszük: az, hogy mit jelent valójában a digitális oktatás, a 2019/2020-as tanév második felében pontosan megmutatkozott.

Tartalomhoz a forma

A fentiek jegyében iskolánkban megújult az oktatás formai és tartalmi része. Ez azt jelenti, hogy a digitális iskola platform kiszélesítése és teljes körű alkalmazása mellett a kompetencia-alapú (a diákok sajátosságait, képességeit messzemenőkig figyelembe vevő), csoportos, páros, egyéni és projektmódszerek kerültek előtérbe.

Azt is tudjuk, hogy a digitális oktatás hatékonysága nagy részben azon múlik, hogy a diákok által használt eszközök mennyire alkalmasak az iskolai célokra. Ehhez a színvonalhoz igazodik a felszereltségünk is. Intézményünkben a Dell Magyarország Kft-vel való együttműködés jóvoltából minden diák saját laptopján dolgozhat, 2 Gbites WIFI hálózat biztosítja az internet elérést, az oktatáshoz használt videós anyagok LED TV-ken nézhetők meg, a papír alapúakkal szemben online tankönyvekből tanulhatnak tanulóink, akik a média ismereteket saját médiastúdiónkban sajátíthatják el.

Kreatív osztályterem - több, mint technika

A technikai háttér azonban nem sokat ér, ha nem épül ennek alkalmazására egy egységes oktatási stratégia.

Iskolánkban alapvető módszertani eszköznek tekintjük a kreatív osztályterem koncepcióját.

A fogalom olyan innovatív tanulási környezetet jelent, amelyben az informatikai eszközök adta lehetőségeket maximálisan kihasználják az ismeretek elsajátítása, megismerése során. Bár, diákjaink körében ez igen népszerű, azért a “digitális iskola” mivoltunk ellenére is a modern technika csupán egy eszköz a mai oktatásban. Azaz, itt nem arról van szó, hogy pusztán informatikai megoldásokkal támogatott frontális oktatást folytatnánk, vagy nem egyszerű feladatmegoldást várunk el diákjainktól, hanem e módszerrel lehetőséget adunk tanulóinknak, hogy fejlettebb, az együttműködésen alapuló, a gondolkodásra és a kreativitásra fókuszáló, kooperatív, értelmes tevékenységek révén tanulhassanak. Nekünk erről szól a digitális iskola.

Digitális iskola: okos programok, értelmes diákoknak

A 2019/20-as tanévben a tavalyi kezdetek után a Microsoft Teams, OneNote, Mozaweb digitális felületeinek teljeskörű iskolai bevezetését és ez ezen programokat kiegészítő egyéb oktatási programok (Kahoot, Socrative, Playposit, Quizlet, Mentimeter stb…) alkalmazását, valamint a kompetencia-alapú tanulási módszertan megszilárdítását tűztük ki célul. Sokaknak, különösen a szülőknek ezek a programok még ismeretlenek, de a hozzánk járó diákok készség szinten kezelik valamennyit és élvezik, hogy segítségükkel játszva tanulhatnak.

Ennek is köszönhető hogy iskolánkban a távoktatásra való átállás zökkenőmentes volt.

A megváltozott körülmények ellenére továbbra is órarend szerint folyik az oktatás videó chat formában az említett digitális platformok, appok stb. segítségével.

KAPCSOLAT