[HÍR] Igazgatói tájékoztató a 2022/23-as tanév első félévéről
Ezúton tájékoztatom Önöket iskolánk első félévének legfontosabb folyamatairól, eredményeinkről és programjainkról.
Iskolánk nemzetköziesítése
Az intézmény nemzetköziesítési folyamatának újabb lépéseként az angliai Bett Show oktatási kiállítás egyik szekciójában Kiss Károly és Ujlaki János tanár urak által készített iskolabemutató előadásunk megjelenik a konferencián. Ezzel párhuzamosan Ujlaki János tanár úr készül egy személyes előadásra is a kiállítás Microsoft oktatási szekciójának programjához kapcsolódóan.
Az elmúlt félév során többször fogadtunk iskolánk szakmai munkájának megismerése céljából vendégeket. Havonta egy török partneriskola tanárai és diákjai érkeztek az iskolánkba, ennek következtében már komoly hírünk van a digitális oktatás, módszertani sokszínűség és életvezetési programunk kapcsán.
Az Európai Tehetséggondozó Társaság javaslatára érkezett hozzánk Koszovóból egy vendég, aki megfigyelte az iskolai gyakorlatunkat. Papp András igazgató úr a Magyar Tehetséggondozó Társaság “Tehetségekért” kitüntetésben részesült, amely az iskola egészének munkáját is dícséri.
A tanév elején megtartott IV. Digitális konferenciánk kiválóan sikerült, 70 külső iskolavezető, tankerületi vezető és Oktatási Hivatal képviselő jelenlétében tartottuk meg a rendezvényt.
A Pályázatokról
- Ebben a tanévben fejeződtek be Erasmus+ pályázatok és indultak új nemzetközi kapcsolatokat építő közös programok. A Blended Learning for All pályázat mellett 2 másik pályázat (Integrating sustainable and safe learning materials into education, Less Virtual More Real) is fut az Erasmus+ pályázat keretein belül.
- Az első félévben zárult a Tanulástechnikai pályázatunk, melynek eredményei minden osztályunk falán megjelentek 3 plakát formájában.
- A Határtalanul pályázatunk ebben a tanévben is nyert a 7. évfolyamos diákok számára kiírt felhívásban, még 4-5 diáknak van lehetősége jelentkezni a pályázati programba. Erdélyt ismerjük meg a tanulókkal.
- Ezen kívül cserediák programot is szervez iskolánk, görög és spanyol programokat tervezünk ebben a tanévben és a jövő tanév elejére is.
Digitális oktatás
- Az elmúlt 5 évben jelentős digitalizációs transzformációt hajtottunk végre az intézményben. A digitális iskolai átalakulás jelentős mérföldköve volt a Microsoft Showcase cím elnyerése, melyet ebben a tanévben is elnyertünk.
- Az idei évben új digitális folyamatokat indítottunk be a diákok fejlődésének figyelembevétele érdekében. E célból használjuk a Reading Progress nevű alkalmazást, s kérjük a szülőket, hogy segítsék a gyermeküknek megérteni, hogy ezek a folyamatok az ő fejlesztésüket is segítik magyar és idegen nyelvből is. Az első félév során 481 Reading Progresst adtak ki kollégáink a diákoknak.
- A Reflect, Insight, Sharepoint és a Fegyelmi pontrendszer általunk fejlesztett programja is segíti az adatalapú elemzéseket, a hosszútávú fejlesztési irányok kijelölését.
- A sikeres érettségi érdekében folytatjuk a tanév végi vizsgák rendszerét, s a szóbeli felkészítés érdekében a szóbeli feleletek számának növelését is célul tűztük ki, diákjaink 42% százaléka valamilyen körben felelt szóban.
Tanulmányi versenyek és programok
- Merényi Márta, Szöllősi Judit tanárnők nagyon komoly eredményeket értek el a tehetséggondozás terén, tanulmányi versenyekben döntőbe juttatták diákjaikat. Nguyen Phuoc Quynh Anh spanyol nyelv OKTV döntőjébe jutott 2. helyezettként spanyol nyelvből.
- Továbbra is kiemelt figyelmet fordítunk tanulóink érzelmi intelligenciájának fejlesztésére, a 7 szokás program elmélyítése is zajlik iskolánkban.
- A BOOMER Börze, a pályaválasztási programok lehetősége nagy sikert aratott a diákok körében.
- Az elmúlt időszakban több alkalommal szerveztünk gyűjtést, a karácsonyi időszakban (Csodalámpa Alapítvány, Prügyi gyűjtés) és a törökországi helyzetre reagálva is gyűjtöttünk adományokat. Nagyon büszkék vagyunk arra, hogy az Önök támogatásával érzékenyíthettük diákjainkat és támogathattuk a rászorulókat. Ezúton is köszönjük támogatásukat!
Pedagógiai szakmai munka
- Ebben az évben indult el az új magatartási pontrendszerünk, melynek az automatizálása is folyamatban van. A pontrendszer alkalmazásának célja a fegyelmi fokozatok helyett egy resztoratív rendszer kialakítása (a jövő tanévben). A fegyelmi pontrendszer mellett a diákokra vonatkozó jelzőrendszer kialakítása és bevezetése is célunk volt. A 30 fegyelmi pontot elért tanulók automatikusan a segítő Team látáskörébe kerülnek, és ha szükséges, segítséget kapnak a változtatáshoz. Eredményként értékelhetjük, hogy ebben a félévben nem indult fegyelmi eljárás iskolánkban. (60 pont)
- A diákok hiányzása ebben a tanévben is akut probléma. A szülőknek jelentősen több igazolási lehetőségük van, mint más iskolákban, ennek ellenére az igazolatlan hiányzások száma még mindig magas. Kérjük, hogy erre kiemelten figyeljenek a második félévben, mert vannak törvényi kötelezettségeink, melyeket érvényesíteni kell bizonyos esetekben.
- Ebben a tanévben a kollégák félévi értékelése alapján a frontális oktatás aránya 43% körüli, azaz oktatásunk nagyobb része páros, csoportos és projektlapú fejlesztések alapján zajlik.
- Az intézményi szakmai fejlesztések elismerésének is tekinthető, hogy az ELTE és a Pázmány Péter Katolikus Egyetem gyakornokai egyre nagyobb számban végzik szakmai gyakorlatukat iskolánkban. (jelenleg 8 gyakornok tevékenykedik az iskolában)
- A Segítő Team tagjai az iskolapszichológus, a három fejlesztőpedagógus, a családsegítő munkatárs, akikhez minden diák, szülő fordulhat bármilyen problémával.
- Iskolánk tanfelügyeleti ellenőrzése sikeresen befejeződött.
Iskolai eredményeink számokban
- Tanulmányi átlag: 4,28 (előző évben félévkor 4,24)
- 14 kitűnő 6-8. évf.
- 16 kitűnő 9-12.évf. összesen 30 diák!!
- 77 külsős program
- 102 bemutató óra
- Dicséretek: 144 tanuló 307 dicséret
- Bukások: 33 tanuló 38 tantárgyból
Anyagiak
- A jelenlegi gazdasági helyzetben a tervezettől iskolánkra is jóval nagyobb teher hárul. (jelentősen megemelkedett rezsiköltségek, napi működési költségek, emelkedése stb.)
- A fiatal pedagógusok bérének a szakmunkás bérminimumra történő kiegészítése jelentős bérköltségnövekedést jelent az előző évhez képest, melyhez az állami normatíva nem igazodik. Az állami normatíva a pedagógusok bérköltségének csupán a 65%-át fedezi. A különbözetet a Fenntartónak kell kigazdálkodnia.
- Ennek ellenére az infrastruktúrát folyamatosan tanév közben is fejlesztjük. Hamarosan elindul a Makerspace szakkör, melynek feltételeihez az eszközök beszerzése folyamatban van.
- A digitális oktatás megsegítéséhez újabb és újabb appokra fizetünk elő. Jelenleg kollégáink több mint 20 előfizetéses, oktatást segítő appot használhatnak.
- A filmstúdió átalakítása és professzionális eszközökkel való fejlesztése megtörtént.
- Az épület fűtésének korszerűsítésére a tervezőmunka elindult, és a munkálatokat már a tavaszi időszakban elkezdjük.
- Az első félévben 21 tanuló, a második félévben 24 tanuló részesül szociális támogatásban. A Fenntartó ebben az évben is biztosítja minden diák számára a kulturális és az osztálykirándulásokhoz a támogatást.
A második félév programjai
A második félévvel kapcsolatban az alábbi programok várhatóak. Az iskola honlapján a naptárban tájékozódhatnak a konkrét időpontokról. (Természetesen a tervezetthez képest előfordulhatnak kisebb változások.)
- Farsang, cirkusz érkezik
- Farsang, kisgimiseknek rendkívüli énekóra
- Kommunista diktatúra áldozatainak emléknapja
- Műveltségi vetélkedő
- Görög cserediákok érkeznek
- Szóbeli vizsgák az általános felvételi eljárás keretében
- Sítábor
- Idegen nyelvi vetélkedő
- Március 15. ünnepség
- Erasmus meeting Portugáliában
- Erasmus+ meeting (KA210) Olaszországban
- Görög csereprogram (mi megyünk)
- Szülői 7 szokás tréning
- Sziklakórház
- Bett Show London
- Budapest Angyala (filmvetítés és városi séta)
- Német filmklub
- Próbaérettségik
- Tavaszi szünet
- Költészet napja
- Latin kulturális fesztivál
- Erasmus+ Meeting Spanyolországban
- Állat- és növényszépségverseny, Föld napja
- Ballagás
- Osztálykirándulások
- Erasmus+ meeting (KA210) Csehországban (szervezés alatt)
- Szülői bál, öregdiák találkozó
- Év végi vizsgák
- Sportnap
Ezúton is köszönjük a szülők támogatását, segítségét, együttműködését! Bízunk benne, hogy a második félévben ugyanilyen hatékonyan tudjuk végezni a munkánkat, és emellett sok-sok pozitív élménnyel gyarapodnak diákjaink az iskola által biztosított oktatás és programok révén.