IV. DIGITÁLIS OKTATÁSI KONFERENCIA
Hogyan tovább?
Adatok a köznevelésben?
Adatból információ, információ mint adat?
Mire tudjuk használni az adatainkat, hogyan tudjuk láthatóvá tenni?
Módszertani és digitális eszközök bemutatója.
Szakmai workshopok kollégáink segítségével.
Időpont:
2022.09.30. 9:00-15:00
Helyszín:
Európa 2000 Gimnázium
1143, Budapest, Gizella út 42-44.
Iskolánk több mint 5 éve kezdte meg a teljes intézményre kiterjedő digitális transzformációt. Ennek köszönhetően az elmúlt években Magyarország egyik legdigitálisabb gimnáziummá váltunk. Már szinte minden tanórán aktívan használjuk a digitális eszközöket. Microsoft Showcase iskola címmel is rendelkezünk, amelyre nagyon büszkék vagyunk.
Számomra és a Kollégáim számára is fontos, hogy az általunk megszerzett tudást és tapasztaltokat megosszuk más iskolák vezetőivel, kollégáival, igazgatóival.
Az idei tanévben az közoktatásban keletkező adatokat járjuk körbe, és arra fókuszálunk, hogy milyen lehetőségeink vannak ezen adatok felhasználásra. Neves előadók mutatják, be, hogy az adatokból milyen következtetéseket lehet levonni, a mesterséges intelligencia hogyan tud segíteni az iskola irányításában.
Előadásainkon workshopjainkon bemutatjuk, hogy a Teams, Onenote és a többi Office appokkal, hogyan tudjuk hatékonyabbá tenni munkákánkat, színesíteni pedagógiai módszereinkről.
Az előadások mellett digitális oktatáshoz kapcsolódó eszközbemutatót is tartunk.
A konferencián lehetőségük lesz ezeknek az eszközöknek a kipróbálására, és különböző applikációk segítségével ötletek adunk ahhoz, hogy hogyan tudják a tanárok a leghatékonyabban használni ezeket az alkalmazásokat. A digitális eszközök segítségével betekintés nyújtunk az iskolánk profilját meghatározó 7 szokás életvezetési programba is.
Workshopjainkon a kollégáink bemuatják, hogy a Onenote és egyéb appok felhasználásával a tanórán milyen pedagógiai módszereket lehet használni, itt a résztvevőknek lehetőségük van kérdezni, tapasztalatot cserélni.
Bemutatkoznak a Maker’s Red Box alkotópedagógiai tananyagok, amelyek abban támogatják a tanárokat, hogy a diákjaikat felkészítsék a jövő munkaerőpiacának kihívásaira.
Emellett oktatástechnológiai eszközöket is bemutatunk, többek között Dell laptopokat, monitorokat.
Konferenciánkon megoldásokat mutatunk be a következő programokra:
Teams, Onenote, Forms, List, Insights, Reflect, School Data Sync, Power Bi, és egyéb online appok
Támogatók:
A konferencia programja
- 09:00-09:25: Regisztráció, üdítő, kávé [pergola]
- 09:30-10:45: I. blokk előadások [B1]
- 10:45-11:15: szünet - eszköz bemutató, kávé, aprósüti [tornaterem, pergola]
- 11:15-12:15: II. blokk előadások [B1]
- 12:15-13:00: ebédszünet, közben eszköz bemutató [tornaterem]
- 12:15-13:00: ebédszünet, közben app bemutatók termekben [B11, B12, B13, B15, B16, B17]
- 13:05-14:40: III. blokk workshopok:
- vezetői [B1]
- humán [B12]
- reál [B17]
- idegen nyelvi [B15]
- 7 szokás [B5]
- 14:40-15:00: Zárás és ajándék sorsolás [B1]
A workshopok programja:
Workshopokon a következő témákat érintjükVezetői:
- Hatékony információáramlás:
- Onenote mint adatrendszerező
- Tanári kommunikációs webhely
- List, Forms használata
- Hogyan lehet hatékonyabbá tenni az adatok bekérést szülőktől, kollégáktól (tanulói adatlap)
- Helyettesítések nyomkövetése és automatizálása
- Fegyelemi fokozatok nyilvántartása Lists segítségével és automatizálás Iskolai szakmai munka ellenőrzése:
- Iskolai Insight használata
Humán tárgyak
- újdonságok a teams programban
- Onenote alkalmazási lehetőségei történelem órán
- applikációk a web 2.0 területén
- diákok ellenőrzési lehetőségei a Flip Classroom folyamatokban
- Hogyan fejlesszük a diákok prezentációs, értékelési és kommunikációs kompetenciáit
- Rubric értékelés használata órán és az év végi vizsgán
- kerettantervi követelmények és modern módszerek összehangolása az oktatási folyamatokban
Matematika:
- *applikációk a web 2.0 területén - kerettantervi követelmények modern módszerekkel *diákok ellenőrzési lehetőségei az online oktatás során
- a tantárgyi motiváció növelése
- online és digitális gyakorlási lehetőségek
- digitális számonkérés matematikából
Idegen nyelvi
- A digitális eszközök és applikációk használata az egyes nyelvi készségek fejlesztésében (olvasáskészség, íráskészség, beszédkészség, hallás utáni szövegértés)
- A nyelvtanulás pozitív élményekben gazdag tanulási folyamata
- Az általános kompetenciák és a kommunikatív nyelvi kompetenciák integrált fejlesztése
- Hogyan segítik elő a projektek az együttműködést és az interkulturális kompetenciák fejlődését
- A OneNote használata a nyelvórán
- Rubric értékelés használata a szóbeli feleleteknél
7 szokás:
- Osztályfőnöki munka támogatása
- Iskolaprofil hatékonyságának mutatói
- A MI tudat és közös nyelv kialakítása
- Tanulói személyiség etikus formálása
- Fegyelmik számának csökkentése a 7 szokás segítségével
- Pályaszocializáció támogatása a kezdő pedagógusoknál
- Nemzetközi iskolahálózatba bekapcsolódás
- Leader in me online felület használata
- Digitális eszközök az osztályfőnöki órán
Adatok rendszerezése az adatvizualizáció Power Bi segítségével Európa 2000 Gimnáziumban
Papp András, Európa 2000 Gimnázium
Big Data és a mesterséges intelligencia használat az iskolában nemzetközi tapasztalatok, mesterséges intelligencia lehetőségei a közoktatásban
Merényi Ádám, Microsoft Magyarország Kft
Power Apps alkalmazása az iskolákban
Weisz Péter, Microsoft Magyarország Kft
Adatkezelési kompetenciák fejlesztése alkotópedagógiával
Horváth Ádám, Redbox
Adatvédelem a köznevelésben
dr. Amigya Andrea LL.M., ARB Privacy Consulting Kft.
Valóságból adat - adatból valóság? - Egy nagymintás kutatás tapasztalatai a KAP Digitális alprogramjának metszetében
Nagy Róbert, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Digitális Technológia Intézet
Vezetői adattudás kinyerése az iskolai felhőből (Microsoft School Data Sync)
Bátorfi Zsolt, Hallenbeck IT services
Adat vezérelt (hallgatói és egyetemi) döntéstámogatás: hallgatói lemorzsolódás előrejelzése prediktív algoritmusokkal
Ádám Gábor, Horváth & Partners