2022. szeptember 30.

IV. DIGITÁLIS OKTATÁSI KONFERENCIA

Hogyan tovább?
Adatok a köznevelésben?
Adatból információ, információ mint adat?

Mire tudjuk használni az adatainkat, hogyan tudjuk láthatóvá tenni?
Módszertani és digitális eszközök bemutatója.
Szakmai workshopok kollégáink segítségével.

Időpont:

2022.09.30. 9:00-15:00

Helyszín:

Európa 2000 Gimnázium
1143, Budapest, Gizella út 42-44.

Iskolánk több mint 5 éve kezdte meg a teljes intézményre kiterjedő digitális transzformációt. Ennek köszönhetően az elmúlt években Magyarország egyik legdigitálisabb gimnáziummá váltunk. Már szinte minden tanórán aktívan használjuk a digitális eszközöket. Microsoft Showcase iskola címmel is rendelkezünk, amelyre nagyon büszkék vagyunk.

Számomra és a Kollégáim számára is fontos, hogy az általunk megszerzett tudást és tapasztaltokat megosszuk más iskolák vezetőivel, kollégáival, igazgatóival.

Az idei tanévben az közoktatásban keletkező adatokat járjuk körbe, és arra fókuszálunk, hogy milyen lehetőségeink vannak ezen adatok felhasználásra. Neves előadók mutatják, be, hogy az adatokból milyen következtetéseket lehet levonni, a mesterséges intelligencia hogyan tud segíteni az iskola irányításában.

Előadásainkon workshopjainkon bemutatjuk, hogy a Teams, Onenote és a többi Office appokkal, hogyan tudjuk hatékonyabbá tenni munkákánkat, színesíteni pedagógiai módszereinkről.

Az előadások mellett digitális oktatáshoz kapcsolódó eszközbemutatót is tartunk.

A konferencián lehetőségük lesz ezeknek az eszközöknek a kipróbálására, és különböző applikációk segítségével ötletek adunk ahhoz, hogy hogyan tudják a tanárok a leghatékonyabban használni ezeket az alkalmazásokat. A digitális eszközök segítségével betekintés nyújtunk az iskolánk profilját meghatározó 7 szokás életvezetési programba is.

Workshopjainkon a kollégáink bemuatják, hogy a Onenote és egyéb appok felhasználásával a tanórán milyen pedagógiai módszereket lehet használni, itt a résztvevőknek lehetőségük van kérdezni, tapasztalatot cserélni.

Bemutatkoznak a Maker’s Red Box alkotópedagógiai tananyagok, amelyek abban támogatják a tanárokat, hogy a diákjaikat felkészítsék a jövő munkaerőpiacának kihívásaira.

Emellett oktatástechnológiai eszközöket is bemutatunk, többek között Dell laptopokat, monitorokat.

Konferenciánkon megoldásokat mutatunk be a következő programokra:
Teams, Onenote, Forms, List, Insights, Reflect, School Data Sync, Power Bi, és egyéb online appok

Támogatók:

 
 

A konferencia programja

  • 09:00-09:25: Regisztráció, üdítő, kávé [pergola]
  • 09:30-10:45: I. blokk előadások [B1]
  • 10:45-11:15: szünet - eszköz bemutató, kávé, aprósüti [tornaterem, pergola]
  • 11:15-12:15: II. blokk előadások [B1]
  • 12:15-13:00: ebédszünet, közben eszköz bemutató [tornaterem]
  • 12:15-13:00: ebédszünet, közben app bemutatók termekben [B11, B12, B13, B15, B16, B17]
  • 13:05-14:40: III. blokk workshopok:
    • vezetői [B1]
    • humán [B12]
    • reál [B17]
    • idegen nyelvi [B15]
    • 7 szokás [B5]
  • 14:40-15:00: Zárás és ajándék sorsolás [B1]

Tervezett program

Időpont Előadás megnevezése Előadó Titulus Munkahely Megjegyzés
09:00-09:25 Regisztráció Üdítő, kávé [pergola]
09:30-09:45 Megnyitó, köszöntő: Adatok rendszerezése az adatvizualizáció Power Bi segítségével Európa 2000 Gimnáziumban Papp András igazgató Európa 2000 Gimnázium (Budapest) [B1]
09:45-10:00 Big Data és a mesterséges intelligencia használat az iskolában nemzetközi tapasztalatok, mesterséges intelligencia lehetőségei a közoktatásban Merényi Ádám oktatási üzletág igazgató Microsoft Magyarország Kft [B1]
10:00-10:15 Power Apps alkalmazása az iskolákban Weisz Péter oktatási megoldások szakértője Microsoft Magyarország Kft
10:15-10:30 Adatkezelési kompetenciák fejlesztése alkotópedagógiával Horváth Ádám oktatási üzletágvezető Redbox [B1]
10:30-10:45 Adatvédelem a köznevelésben dr. Amigya Andrea LL.M. Partner, Adatvédelmi szakértő, Tanácsadó ARB Privacy Consulting Kft. [B1]
10:45-11:15 Szünet, a tornateremben eszköz bemutató kávé, aprósüti [tornaterem, pergola]
11:15-11:30 Valóságból adat - adatból valóság? - Egy nagymintás kutatás tapasztalatai a KAP Digitális alprogramjának metszetében Nagy Róbert Egyetemi tanársegéd, doktorjelölt Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Digitális Technológia Intézet [B1]
11:30-11:45 Az országos mérések jelentésanyagának adatkincse és a digitális átállás Ostorics László főosztályvezető, Köznevelési Programok Főosztálya Oktatási Hivatal [B1]
11:45-12:00 Vezetői adattudás kinyerése az iskolai felhőből (Microsoft School Data Sync) Bátorfi Zsolt Microsoft felhő platform szakértő Hallenbeck IT services [B1]
12:00-12:15 Adat vezérelt (hallgatói és egyetemi) döntéstámogatás: hallgatói lemorzsolódás előrejelzése prediktív algoritmusokkal Ádám Gábor Horváth & Partners [B1]
12:15-13:00 Ebédszünet közben:
app bemutató
eszköz bemutató a tornateremben
13:05-14:40 Módszertani bemutatóóra és workshop a résztvevők aktivitásával
  1. vezetői
  2. humán
  3. reál
  4. idegen nyelv
  5. 7 szokás
Vezető tanárok:
  1. Papp András, Bátorfi Zsolt
  2. Kiss Károly
  3. Ujlaki János
  4. Sikolya Erszébet, Sáryné Kiss Ildikó
  5. Halmai Csilla, Mészáros Orsolya
  1. [B1]
  2. [B12]
  3. [B17]
  4. [B15]
  5. [B5]
14:40-15:00 Zárás és ajándék sorsolás
 

Tervezett program:

Időpont
Előadás megnevezése
Előadó,Titulus
Munkahely, Megjegyzés
09:00-09:25
Regisztráció
Üdítő, kávé [pergola]
09:30-09:45
Megnyitó, köszöntő: Adatok rendszerezése az adatvizualizáció Power Bi segítségével Európa 2000 Gimnáziumban
Papp András
igazgató
Európa 2000 Gimnázium (Budapest)
[B1]
09:45-10:00
Big Data és a mesterséges intelligencia használat az iskolában nemzetközi tapasztalatok, mesterséges intelligencia lehetőségei a közoktatásban
Merényi Ádám
oktatási üzletág igazgató
Microsoft Magyarország Kft
[B1]
10:00-10:15
Power Apps alkalmazása az iskolákban
Weisz Péter
oktatási megoldások szakértője
Microsoft Magyarország Kft
10:15-10:30
Adatkezelési kompetenciák fejlesztése alkotópedagógiával
Horváth Ádám
oktatási üzletágvezető
Redbox
[B1]
10:30-10:45
Adatvédelem a köznevelésben
dr. Amigya Andrea LL.M.
Partner, Adatvédelmi szakértő, Tanácsadó
ARB Privacy Consulting Kft.
[B1]
10:45-11:15
Szünet, a tornateremben eszköz bemutató

kávé, aprósüti [tornaterem, pergola]

11:15-11:30
Valóságból adat - adatból valóság? Egy nagymintás kutatás tapasztalatai a KAP Digitális alprogramjának metszetében
Nagy Róbert
Egyetemi tanársegéd, doktorjelölt
Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Digitális Technológia Intézet
[B1]
11:30-11:45
Az országos mérések jelentésanyagának adatkincse és a digitális átállás
Ostorics László
főosztályvezető, Köznevelési Programok Főosztálya
Oktatási Hivatal
[B1]
11:45-12:00
Vezetői adattudás kinyerése az iskolai felhőből (Microsoft School Data Sync)
Bátorfi Zsolt
Microsoft felhő platform szakértő
Hallenbeck IT services
[B1]
12:00-12:15
Adat vezérelt (hallgatói és egyetemi) döntéstámogatás: hallgatói lemorzsolódás előrejelzése prediktív algoritmusokkal
Ádám Gábor

Horváth & Partners
[B1]
12:15-13:00
Ebédszünet közben:
app bemutató
eszköz bemutató a tornateremben



13:05-14:40
Módszertani bemutatóóra és workshop a résztvevők ativitásával
  1. vezetői
  2. humán
  3. reál
  4. idegen nyelvi
  5. 7 szokás
Vezető tanárok:
  1. Papp András és Bátorfi Zsolt [B1]
  2. Kiss Károly [B12]
  3. Ujlaki János [B17]
  4. Sikolya Erszébet, Sáryné Kiss Ildikó [B15]
  5. Halmai Csilla, Mészáros Orsolya [B5]
14:40-15:00
Zárás és ajándék sorsolás



 

A workshopok programja:

Workshopokon a következő témákat érintjük
Vezetői:

  • Hatékony információáramlás:
    • Onenote mint adatrendszerező
    • Tanári kommunikációs webhely
    • List, Forms használata
  • Hogyan lehet hatékonyabbá tenni az adatok bekérést szülőktől, kollégáktól (tanulói adatlap)
  • Helyettesítések nyomkövetése és automatizálása
  • Fegyelemi fokozatok nyilvántartása Lists segítségével és automatizálás
  • Iskolai szakmai munka ellenőrzése:
    • Iskolai Insight használata

Humán tárgyak

  • újdonságok a teams programban
  • Onenote alkalmazási lehetőségei történelem órán
  • applikációk a web 2.0 területén
  • diákok ellenőrzési lehetőségei a Flip Classroom folyamatokban
  • Hogyan fejlesszük a diákok prezentációs, értékelési és kommunikációs kompetenciáit
  • Rubric értékelés használata órán és az év végi vizsgán
  • kerettantervi követelmények és modern módszerek összehangolása az oktatási folyamatokban

Matematika:

  • *applikációk a web 2.0 területén - kerettantervi követelmények modern módszerekkel *diákok ellenőrzési lehetőségei az online oktatás során
  • a tantárgyi motiváció növelése
  • online és digitális gyakorlási lehetőségek
  • digitális számonkérés matematikából

Idegen nyelvi

  • A digitális eszközök és applikációk használata az egyes nyelvi készségek fejlesztésében (olvasáskészség, íráskészség, beszédkészség, hallás utáni szövegértés)
  • A nyelvtanulás pozitív élményekben gazdag tanulási folyamata
  • Az általános kompetenciák és a kommunikatív nyelvi kompetenciák integrált fejlesztése
  • Hogyan segítik elő a projektek az együttműködést és az interkulturális kompetenciák fejlődését
  • A OneNote használata a nyelvórán
  • Rubric értékelés használata a szóbeli feleleteknél

7 szokás:

  • Osztályfőnöki munka támogatása
  • Iskolaprofil hatékonyságának mutatói
  • A MI tudat és közös nyelv kialakítása
  • Tanulói személyiség etikus formálása
  • Fegyelmik számának csökkentése a 7 szokás segítségével
  • Pályaszocializáció támogatása a kezdő pedagógusoknál
  • Nemzetközi iskolahálózatba bekapcsolódás
  • Leader in me online felület használata
  • Digitális eszközök az osztályfőnöki órán

Korábbi konferenciánk képekben

Adatok rendszerezése az adatvizualizáció Power Bi segítségével Európa 2000 Gimnáziumban

Papp András, Európa 2000 Gimnázium

Big Data és a mesterséges intelligencia használat az iskolában nemzetközi tapasztalatok, mesterséges intelligencia lehetőségei a közoktatásban

Merényi Ádám, Microsoft Magyarország Kft

Power Apps alkalmazása az iskolákban

Weisz Péter, Microsoft Magyarország Kft

Adatkezelési kompetenciák fejlesztése alkotópedagógiával

Horváth Ádám, Redbox


Adatvédelem a köznevelésben

dr. Amigya Andrea LL.M., ARB Privacy Consulting Kft.

Valóságból adat - adatból valóság? - Egy nagymintás kutatás tapasztalatai a KAP Digitális alprogramjának metszetében

Nagy Róbert, Eszterházy Károly Katolikus Egyetem, Digitális Technológia Intézet

Vezetői adattudás kinyerése az iskolai felhőből (Microsoft School Data Sync)

Bátorfi Zsolt, Hallenbeck IT services

Adat vezérelt (hallgatói és egyetemi) döntéstámogatás: hallgatói lemorzsolódás előrejelzése prediktív algoritmusokkal

Ádám Gábor, Horváth & Partners

#europa2000 #digitalisoktatas #MicrosoftEdu #digitalisiskola #MIEExpert #digitaliskonferencia