Visszaszámlálás a konferenciáig:
Hogyan tovább?
Mesterséges intelligencia (MI) és MI: Kapcsolatok és együttműködés az oktatásban
Fedezd fel a mesterséges intelligencia világát az oktatásban!
Lépj be a jövő oktatásába! Tudd meg, hogyan alakítja át a mesterséges intelligencia és a digitális technológia az osztálytermi munkát, és milyen hatással van a pedagógusokra, diákokra és az oktatási folyamatokra. Gyere el a VI. Digitális Oktatási Konferenciára, és szerezd meg azokat a gyakorlati tudásokat, amelyekkel megreformálhatod saját iskoládat és tanítási módszereidet.
Innováció és technológia a tanteremben
A konferencia célja, hogy gyakorlati megoldásokat mutasson be, amelyek azonnal alkalmazhatók az osztályteremben. Kiemelt témáink között szerepel a mesterséges intelligencia (MI) használata az oktatásban, és annak lehetőségei, hogy fejlesszük a diákok empátiáját, együttműködési készségeit és szociális érzékenységét.
Legyél részese a pedagógia jövőjének!
A legújabb technológiai trendeket és pedagógiai innovációkat a világ legjobb szakértői és tanárai mutatják be. Több interaktív workshop is rendelkezésedre áll, ahol gyakorlati tudást szerezhetsz a mesterséges intelligencia és digitális eszközök használatáról az osztályteremben. Válogass a következő műhelymunkáink közül:
- Erasmus+ program lehetőségei, miért pályázzunk?
- A „7 szokás” életvezetési programunk, amely fejleszti a diákok személyes készségeit és szociális érzékenységét
- XXI. századi pedagógiai módszerek bemutatása az osztályteremben
- Segítő Team (gyógypedagógusok, fejlesztők, pszichológusok és gyermekvédelmi szakember), akik bemutatják, hogyan támogathatjuk hatékonyan a diákokat és hogyan segíthet a digitalizáció az adminisztrációs folyamatokban.
- Olvasásfejlesztés, olvasónapló és Reading Progress segítségével
- Maker Space – innovatív tanulási terek a RedBox segítségével
Ne maradj le azokról az eszközökről és módszerekről, amelyek a tanítási folyamatodat új szintre emelik!
Fedezd fel az interaktív játékterek, az olvasásfejlesztés és a XXI. századi pedagógiai módszerek alkalmazásait a gyakorlatban!
Regisztrálj most és szerezd meg a jövő oktatásának kulcsát!
A konferencia ingyenes, de regisztrációhoz kötött! Ne hagyd ki ezt az egyedülálló lehetőséget, hogy közvetlenül tanulj a legjobbaktól.
Időpont:
2024.10.11. 10:00-16:00
Helyszín:
Európa 2000 Gimnázium
(1143, Budapest, Gizella út 42-44.)
A plenáris előadásokat online közvetítjük.
Módszertani bemutatóóra kerekasztal beszélgetés, workshop a résztvevők aktivitásával, digitális oktatással módszerekkel kapcsolatban
Vezetői wroskhop
- A workshopok célja, hogy a vezetők számára konkrét, gyakorlatban is alkalmazható tudást és eszközöket nyújtsanak az oktatás jövőjének építéséhez.
- Mesterséges intelligencia használatának lehetőségei az iskolában
- Hogyan alakíthatja át a mesterséges intelligencia az iskolai menedzsmentet és az oktatási folyamatokat?
- Milyen forradalmi változásokra számíthatunk a köznevelés területén a MI segítségével?
- Engedjük, vagy ne engedjük a MI használatát az osztályteremben?
Erasmus+ Workshop
- Bemutatjuk, hogy miért érdemes pályázni az Erasmus+ programban, és hogyan lehet nemzetközi tapasztalatokat szerezni a tanárok és diákok számára.
- Hogyan vehetnek részt diákok és tanárok külföldi projektekben és csereprogramokban?
- Hogyan segíti a program a tanárok szakmai fejlődését és a modern pedagógiai módszerek átvételét?
- Milyen trendek figyelhetőek meg a külföldi partnerek oktatási környezetében?
- Hogyan lehet az Erasmus+ programon keresztül elismerést és tanúsítványt szerezni?
- Milyen lépésekkel lehet sikeresen pályázni az Erasmus+ támogatásokra?
- Hogyan járul hozzá az Erasmus+ az intézmények fejlesztéséhez és nemzetközi hálózatépítéshez?
XXI. századi módszerek a tanteremben workshop
- Ebben a workshopban a Microsoft 21st Century Learning Design (21CLD) keretrendszer alapján bemutatjuk, hogyan segíthetjük a tanárokat abban, hogy diákjaikat a XXI. század készségeivel vértezzék fel.
- Hogyan lehet a tanulási folyamatot úgy alakítani, hogy a diákok hatékonyan működjenek együtt, megosztva ötleteiket és felelősségeiket.
- Miként lehet összeegyeztetni a hazai szabályozó környezetet (NAT, kerettantervek elvárásai) a kompetenciafejlesztésre fókuszáló oktatási környezettel
- Milyen eredményeket mutathatunk fel egy ilyen folyamat következetes végigvitelével osztály és egyéni szinten
- A diákok képessé tétele arra, hogy önállóan szabályozzák és irányítsák saját tanulásukat.
- Hogyan ösztönözzük a diákokat arra, hogy valós életbeli problémákra keressenek megoldásokat.
- Az informatikai eszközök és technológiák használatának szerepe a hatékony tanulásban és az innovatív gondolkodás kialakításában.
Személyiségfejlesztés workshop a 7 szokás program segítségével
- Ebben a workshopban a 7 szokás programra alapozva bemutatjuk, hogyan fejleszthető a diákok személyisége és soft skilljei az oktatás során.
- A diákok érzelmi intelligenciájának és együttműködési készségeinek fejlesztése, hogy hatékonyabban kezeljék kapcsolataikat.
- A diákok képességeinek fejlesztése az önismeret, célkitűzés, időgazdálkodás és kommunikáció terén.
- Hogyan találhatjuk meg a megfelelő egyensúlyt a digitális környezetben a tanulás és a személyes élet között.
- A diákok fejlesztése az önismeret, együttműködés és asszertivitás terén.
- Hogyan alkalmazhatjuk a 7 szokás programot az intézményi kultúra fejlesztésére és a felelősségteljes közösségi légkör kialakítására.
Olvasásfejlesztés az Olvasónaplóm-mozgalom és a Reading Progress segítségével
- Az olvasás alapvető emberi készség kell legyen a 21.században is. A diákok olvasási készségének fejlesztése létfontosságú a sikeres tanulási előrehaladás érdekében. Ebben a workshopban azt mutatjuk be, hogy a klasszikus olvasónapló-program modernizált környezetben és tartalomban megtámogatva a digitális eljárások használatával milyen kimutatható eredményhez vezet a fenti célok elérése érdekében.
- Milyen elveket követ az olvasónapló mozgalom iskolánkban
- Milyen problémákkal szembesültünk és ezek hogyan fejlesztették tovább a programot
- Milyen digitális kapcsolatot lehet kiépíteni a diákok és az olvasandó tartalom viszonyában
- Mire jó a Reading Progress, hogyan lehet használni?
- Mire jó a Presentation Progress és hogyan lehet használni?
Segítő Team workshop a hatékony diáktámogatás
- A Segítő Team gyógypedagógusokból, fejlesztőkből, pszichológusokból és gyermekvédelmi szakemberekből áll, akik bemutatják, hogyan támogathatjuk hatékonyan a diákokat, és hogyan segíthet a digitalizáció az adminisztrációs folyamatokban.
- A digitális jelzőrendszer alkalmazásának gyakorlati példái az iskolai életben.
- Digitális eszközök alkalmazása a pedagógiai folyamatok nyomon követésében.
- Együttműködés a pedagógusok és segítő szakemberek között.
- Gyakorlati példák a digitális megoldások integrálására.
Maker's Red Box workshop
- Kreativitás és innováció ösztönzése
- Gyakorlati tanulás és problémamegoldás
- STEM (tudomány, technológia, mérnöki tudományok, matematika) oktatásban, és hogyan segíthetnek a diákoknak a valós problémamegoldásban
- Interdiszciplináris kapcsolatok
- Karrierlehetőségek és jövőbeli készségek
- Példákat mutatunk be arra, hogyan integrálhatók ezek az eszközök a művészet, design, tudomány és matematika oktatásába.
Előadóink lesznek többek között
Bemutatkoznak az előadók
Papp András
Európa 2000 Gimnázium
Microsoft Showcase School (2024, 2023, 2022, 2021)
Mottóm: "egy olyan iskolát szeretnék vezetni, amit saját gyermekeimnek is kívánnék"
Magyarország egyik legdigitálisabb iskolájának vezetőjeként kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy ne csak a tananyagot tanítsuk meg diákjainknak, hanem olyan készségeket, képességeket és kompetenciákat fejlesszünk náluk, amelyeket a későbbi munkaerőpiacon is hasznosítani tudnak. Data science háttérrel rendelkező vezetőként az adatalapú döntéshozásra törekszem, és "adatos" szemlélettel figyelem az iskolában zajló eseményeket, hogy még hatékonyabbá tegyük a tanulási folyamatokat. Microsoft Innovatív Expert tanárként bevezettem az Office 365, Teams, OneNote, List, Power BI, és Loop alkalmazások használatát az iskolában, hogy támogassák a modern oktatást és a digitális kompetenciák fejlesztését.
Nyitott vagyok az új technológiai és pedagógiai módszerek megismerésére és alkalmazására. Szívesen adom át tapasztalataimat más iskoláknak és kollégáknak, tréningeket és előadásokat tartva, hogy közösen építhessük a jövő oktatását.
Mészégető Marcsi
Telekom
Mészégető Marcsi, a Telekom kommunikációs szakértője, a Telekom Hello Szülő platformjának főszerkesztője. AI fanatikus, aki szívesen kísérletezik a technológiával, a napi rutin összeállításában vagy akár a munkát érintő feladatokban is gyakran kéri a nagy nyelvi modellek segítségét.
Koren Balázs
EduTech Hungary Zrt.
Koren Balázs, matematikatanár, 4 gyermek édesapja. Tanítás mellett folyamatosan foglalkoztatta a technológia, s annak kihívásai az oktatásban. Az okostelefonok, tabletek oktatási alkalmazásától a Mesterséges intelligenciáig. Mai napig tanít. Középiskolában és felsőoktatásban is. A Yettel ProSuli programnak és az EdTech koalíciónak szakmai vezetője.
Mester Tamás
Data Science Klub
A 25-40 év közötti felnőtteknél jellemzően kevés idő, energia és figyelem jut tanulásra és önfejlesztésre. Mester Tamás, a Data Science Klub alapítója egy 150 fős, teljesen online működő felnőtt tanulói közösség működéséből fog egy rövid esettanulmány mutatni. Megmutatja, hogy hogyan lehet hatékonyan üzemeltetni egy ilyen klubot úgy, hogy a tanulók gyorsan és flexibilisen tudjanak tudást és értéket kivenni belőle. Szó lesz arról, hogy az automatizációk és az AI, hogyan vesznek le jelentős mennyiséget a tanulásszervezési folyamatokból -- és arról is, hogy hogyan lehet egy javarészt online közösséget egyben tartani. Végül kitér még arra is, hogy hogyan változtatta meg az elmúlt 2 évben a ChatGPT a klubtagok tanulási görbéjét és a tudásának a stabilitását és alkalmazhatóságát.
Mester Tamás 2012-ben kezdett el adattudománnyal foglalkozni és 2017 óta oktatja is azt. Előadó nagy hazai és nemzetközi konferenciákon, képzéseket tart Budapesten, Berlinben, Stockholmban, stb. -- illetve online is nemzetközi szinten. Az angol nyelvű blogját (data36.com) havonta több tízezren olvassák a világ szinte minden országából.
Horváth Ádám és Farkas Bertalan Péter
Edtech
Horváth Ádám és Farkas Bertalan Péter pedagógiai és módszertani vezetők. Az előadás bevezető részét Horváth Ádám adja elő, majd nagyjából a felénél átadja a szót az utódjának, Farkas Bertalan Péternek. Ezzel bemutatva őt, másrészt az ő specialitását képező szakmai részt így tőle hallgathatjuk meg.
Ostorics László
Pwc
László magyartanárként, négy gyermek apjaként, valamint az országos kompetenciamérést fejlesztő csapatok tagjaként és néha vezetőjeként megtapasztalhatta, milyen a közoktatást művelni, elszenvedni, vagy korlátozott mértékben ugyan, de irányítani. A délelőtti előadásban ezeken a szemüvegeken átszűrve fogja összefoglalni a hazai mérési rendszer jelenlegi állapotának előnyeit és hátulütőit. Emelett felvázolja a globális mérés-értékelési műhelyek mesterséges inteligenciával való kacérkodásának eredményeit, és bemutatja azokat a trendeket, amelyek belátható időn belül Magyarországon is éreztetni fogják hatásukat.
Kiállítóink
Nézd meg 2023-as konferenciánk összefoglaló videóját!
Regisztráció
A rendezvény ingyenes, a részvétel előzetes regisztrációhoz kötött. Felhívjuk szíves figyelmed, hogy az eseményen való részvétel a helyszín befogadóképessége miatt korlátozott, ezért egy intézményből maximum 2 főt tudunk fogadni.
A konferenciával kapcsolatos személyes adatok kezelésére vonatkozó Adatkezelési Tájékoztatónkat itt találja.
A műsorváltozás jogát fenntartjuk.