Minden tanár számára izgalmas időszakot élünk.
Büszkén mondhatjuk, hogy Magyarország egyik leginnovatívabb digitális gimnáziumává váltunk, amit a Microsoft Showcase iskola címünk már harmadszor is megerősít. Újra itt az idő, hogy megosszuk ezt az úttörő tudást más iskolákkal is.
Ebben az évben a közoktatás és a mesterséges intelligencia találkozása lesz a téma. A konferenciánkon arra keressük a választ, hogy az MI segítségével milyen forradalmi változásokra van lehetőség az iskolai menedzsmentben és az oktatásban. Neves szakértők osztják meg velünk, hogy az MI milyen új dimenziókat nyithat meg a köznevelés területén.<=p>
Kiemelt workshopjainkban azt mutatjuk be, hogyan tehetik még hatékonyabbá a Microsoft Teams, Onenote és más Office alkalmazások a pedagógiai folyamatokat.
Az előadások és workshopok mellett gyakorlati eszközbemutatókat tartunk, olyan az oktatás jövőjét formáló technológiákat, eszközöket mutatunk be, mint például a Maker’s Red Box-ot.
Megismerkedhetnek Magyarország első LÜ komplex eszközével, ami a testnevelési órákat és más szakórákat is forradalmasítja és digitalizálja. Ez nem csak egy konferencia, hanem egy olyan alkalmat kínáló közösségi esemény, ahol a mesterséges intelligencia és az oktatás határterületein mozgó szakemberek és érdeklődők találkozhatnak, tapasztalatokat cserélhetnek és közösen építhetik az oktatás jövőjét.
Ne maradjon le erről az inspiráló élményről!
Konferenciánkon megoldásokat mutatunk be a következő programokra: Teams, Onenote, Forms, List, Insights, Reflect, School Data Sync, Power Bi, Chat.gpt és egyéb online appok
A konferencia tervezet programja
- 09:30-09:55: Regisztráció, üdítő, kávé
- 10:00-11:30: I. blokk előadások
- 11:30-12:00: szünet - eszköz bemutató, kávé, aprósüti
- 12:00-13:10: II. blokk előadások
- 13:10-14:00: ebédszünet, közben eszköz bemutató
- 14:00-15:40: III. blokk workshopok:
- vezetői [B1]
- humán [B12]
- reál [B17]
- idegen nyelvi [B15]
- 7 szokás [B5]
- 15:40-16:00: Zárás és ajándék sorsolás [B1]
Előadóink lesznek többek között:
Papp András
Európa 2000 Gimnázium
Microsoft Showcase School (2023, 2022, 2021)
Mottóm: "egy olyan iskolát szeretnék vezetni, amit saját gyermekeimnek is kívánnék"
Magyarország egyik legdigitálisabb iskola vezetőjeként kiemelt figyelmet fordítok arra, hogy ne csak a tananyagot tanítsuk meg diákjainknak, hanem olyan készségeket, képességeket, kompetenciákat fejlesszünk náluk, amit a későbbi munkaerőpiacon is hasznosítani tudnak. Microsoft Innovativ Expert tanárként bevezettem a Office 365, Teams, Onenote, List, Power Bi, Loop appok használatát az iskolában. Nyitott vagyok az új tanítási, technológiai módszerek megismerésére és használatára. Szívesen adom át tapasztalataimat más iskoláknak, kollégáknak, tréningeket, előadásokat is tartok.
Nagy-Rácz István
Dmlab Kft
15 éves data scientist tapasztalata ötvözi a számos üzleti projekt vezetőjeként szerzett üzleti gondolkodásmódot a BME adatbányászati kutató-csoportjában szerzett technikai és elméleti tudással. A Dmlab csapat operatív és stratégiai vezetése mellett az elmúlt években számos adatalapú start-upban dolgozott. Konferenciák, valamint vállalati oktatások rendszeres előadója. Akadémiai és vállalati képzések vezetője.
Tartsayné Dr. Németh Nóra
ELTE Bölcsészettudományi Kar
Az ELTE Angol-Amerikai Intézetében dolgozom alkalmazott nyelvészként és trénerként, emellett a Sage Nyelvsuli egyik vezetője vagyok. A nyelvtanításban leginkább a technológia alkalmazása érdekel, a digitális és a mobil nyelvtanulás, és a mesterséges intelligencia. E-learning tanácsadóként veszek részt kurzusok fejlesztésében, projektekben és módszertani képzésekben, emellett az ELTE BTK e-learning koordinátora is vagyok. Hét évig voltam az Angoltanárok Nemzetközi Egyesületének vezetőségi tagja, ebből négy évig az egyesület elnöke. Mivel már nagyon hiányzott a nyelvtanári munka, örültem a Sage-ben adódó lehetőségnek, ahol gyerekekkel és felnőttekkel is tudok együtt tanulni.
Ujlaki János
Európa 2000 Gimnázium
Angol és matematika szakos tanárként dolgozom az Európa 2000 Gimnáziumban, ahol az elmúlt években sikerült szakmailag elmélyülnöm a digitális oktatásban. Ennek érdekében megszereztem a Microsoft Certified Educator címet, valamint szakirányú továbbképzést is végeztem interaktív oktatási stratégiák és módszerek a digitális kultúrában szakirányon. A mindennapi munkám során rendszeresen használom a digitális oktatás adta lehetőségeket, törekszem a folyamatos fejlődésre és megújulásra, így a mesterséges intelligencia oktatási használatát is folyamatosan tanulom, valamint be is építem az osztálytermi munkámba.
Schenkerik András
Zenosyne Technologies
Szakmámat tekintve üzleti informatikus vagyok, akinek a specialitása az új technológiák kiaknázása és az ezáltali általános hatékonyságnövelés. Szoftverfejlesztő és tanácsadó cégem ugyan nem közvetlenül AI fejlesztéssel foglalkozik, azonban a mai világban az AI, mint új, hatékonyság növelő technológia mellett nem lehet elmenni szó nélkül így gyakorlati használóként és külső szemlélőként tudok beszélni róla.
Velvárt András
Response Kft
Apa. Mesterséges Intelligencia bütykölő. AR/VR szakértő, 16. éve folyamatosan Microsoft Most Valuable Professional díjazott. Response Kft ügyvezető, a HexaIO AI részlegének alapítója és vezetője. Egész karrieremben az motivált, hogy a bonyolult technológiát minél szélesebb körben érthetővé, használhatóvá tegyük. A Mesterséges Intelligencia pedig az internethez és az iPhone-hoz fogható változást hoz ezen a területen - is. Ráadásul amilyen izgalmas technológia, olyan ijesztő is. Milyen világban fognak élni a gyerekeink, és hogyan tudjuk őket a legjobban felkészíteni?
Módszertani kerekasztal beszélgetés, workshop a résztvevők aktivitásával, a digitális oktatással módszerekkel kapcsolatban
Workshopokon a következő témákat érintjükVezetői
A workshopok célja, hogy a vezetők számára konkrét, gyakorlatban is alkalmazható tudást és eszközöket nyújtsanak az oktatás jövőjének építéséhez.
- Mesterséges intelligencia használatának lehetőségei az iskolában
- Hogyan alakíthatja át a mesterséges intelligencia az iskolai menedzsmentet és az oktatási folyamatokat?
- Milyen forradalmi változásokra számíthatunk a köznevelés területén a MI segítségével?
- Engedjük, vagy ne engedjük a MI használatát az osztályteremben? Iskolai szakmai munka ellenőrzése:
Humán tárgyak
Bemutatjuk a Blended Learning, azaz a hagyományos és digitális tanulási módszerek kombinációjának előnyeit és alkalmazási lehetőségeit a humán tárgyak oktatásában.
- Reading Progress: hogyan segíti az olvasást és a szövegértést
- Újdonságok a Teams programban
- Hogyan fejlesszük a diákok prezentációs, értékelési és kommunikációs kompetenciáit
- Rubric-értékelés használata órán és az év végi vizsgán
- Kerettantervi követelmények és modern módszerek összehangolása az oktatási folyamatokban
Reál tárgyak
Ezen workshopokon keresztül a reál tárgyak tanításában érintett pedagógusoknak szeretnénk gyakorlatias ismereteket és eszközöket bemutatni, melyekkel oktatási módszereiket hatékonyabbá és újítóbbá tehetik.
- Az aktívtábla használatának előnyei és technikái, és hogyan tehetjük interaktívvá és szemléletessé a reál tárgyak tanítását ezen eszköz segítségével.
- Játékosítás módszertana és annak alkalmazási lehetőségei a matematika tantárgyban: hogyan növelhetjük a diákok motivációját és érdeklődését.
- Megvizsgáljuk a különböző online eszközöket és technikákat
- Megismerkedünk a digitális számonkérés módszertanával és eszközeivel
Idegen nyelvi
A workshopon a pedagógusoknak korszerű és gyakorlati tudást és technikákat mutatunk be, amelyekkel oktatási stratégiáikat megújíthatják és optimalizálhatják.
- Reading Progress: hogyan segíti az idegen nyelv tanítását
- A digitális eszközök és applikációk használata az egyes nyelvi készségek fejlesztésében (olvasáskészség, íráskészség, beszédkészség, hallás utáni szövegértés)
- A nyelvtanulás pozitív élményekben gazdag tanulási folyamata
- Az általános kompetenciák és a kommunikatív nyelvi kompetenciák integrált fejlesztése
- Hogyan segítik elő a projektek az együttműködést és az interkulturális kompetenciák fejlődését
- A OneNote használata a nyelvórán
Maker's Red Box
- Kreativitás és innováció ösztönzése
- Gyakorlati tanulás és problémamegoldás
- STEM (tudomány, technológia, mérnöki tudományok, matematika) oktatásba: hogyan segíthetnek a diákoknak a valós problémamegoldásban
- Interdiszciplináris kapcsolatok
- Hozzáférés a legújabb technológiához
- Karrierlehetőségek és jövőbeli készségek
- Példákat mutatunk be arra, hogyan integrálhatók ezen eszközök a művészet, design, tudomány és matematika oktatásába.
Személyiségfejlesztés a 7 szokás program segítségével
- EQ és soft skill fejlesztés a fókuszban
- Életvezetési program
- Jövőkép és értékazonosítás
- Hogyan találjuk meg az egyensúlyt digitális környezetben
- Személyes és személyközi kompetenciák fejlesztése
- Önismeret, célkitűzések, time management, együttműködés, asszertív kommunikáció
- 7 szokás a szervezetfejlesztésben, intézményi kultúra kialakítása
- Felhatalmazás és felelősségvállalás
- Diák- szülő - tanár egyensúly és bizalom
Mesterséges intelligencia használata és lehetőségei az Európa 2000 Gimnáziumban
Papp András, Európa 2000 Gimnázium
Mesterséges Barát vagy Digitális Ellenség: A Mesterséges intelligencia hatásai az oktatásban
Nagy-Rácz István, Dmlab Kft.
Mesterséges Intelligencia szülői szemmel
Velvárt András, Response Kft.
Mesterséges intelligencia a nyelvtanulásban
Tartsayné Dr. Németh Nóra, Eötvös Loránd Tudományegyetem Bölcsészettudományi Kar
Mesterséges intelligencia, mint az alkotópedagógia eszköze
Németi Júlia, Education:Next Oktatástechnológiai Szövetség
A "hype" mögött, avagy mit nem tud a mai MI és mire kell figyeljünk a használatakor
Schenkerik András, Zenosyne Technologies
Ne féljünk a mesterséges intelligenciától. Használjuk!
Ujlaki János, Európa 2000 Gimnázium